אופניים
יתרונות וחסרונות של אופני סינגל ספיד

יתרונות וחסרונות של אופני סינגל ספיד

אולי זה מפתיע שאופני מהירות בודדים הם בחירה מצוינת עבור רוב רוכבי האופניים. אחרי הכל, מי רוצה לבלות את כל הזמן בתיקון אופניים כאשר הם יכולים להסתובב על אופני מהירות יחידים במקום? היתרונות של אופניים מהירים הם רבים. חלק מהיתרונות האלה אפילו יותר מושכים מאופניים בגודל דומה! לפני שאתם קונים אופניים חד-מהריים, הקפידו לשקול את הנקודות האלה:

תחזוקה נמוכה. אופני מהירות בודדות דורשים פחות תחזוקה ממולטי-פיד. חלק גדול מהוצאות האופניים החדשים טמון בדרך כלל ברכבת הגישה שיכולה לכלול את הדוושות, השרשרת, המשנים, הקלטות והדיור.

הפחתת הילוכים. היתרון הגדול ביותר של אופניים אלה הוא כי ההילוכים עוסקים ומנותקים הרבה יותר מהר. הדבר יכול להפחית את המאמצים הדרושים לדיווש ולאפשר לך לשמור על מהירות טובה בהרבה. אתה גם תמצא שלוקח פחות זמן לרכוב על אופניים חד-מהירויים, מה שיאפשר לך לצמצם את זמן האימון שלך. התוצאה היא חיסכון באנרגיה ובזמן.

מנופי הילוכים. שלא כמו ריבוי אופניים, הרוכב לא צריך להחליף הילוכים על דוושה אחת אם הוא רוצה לרדת בגבעה. חלק מהרוכבים מוצאים את הרעיון של רכיבה על אופניים במהירות יחידה קלה יותר משום שהם לא צריכים להחליף הילוכים בזמן שהם מדווסים. חלק מהרוכבים מעדיפים להזיז את ההילוכים בתחתית הגבעה לפני שהם מתרכזים. הרוכבים האלה אוהבים את הקלות של רכיבה עם מנופי הילוכים.

יחס הילוכים. לאופנוע מהירות יחידה יש יחס הילוכים יחיד, מה שאומר שהיחס בין כמות ההילוכים אינו משתנה לאורך כל הנסיעה. זה נכון לרוב האופנועים. היחס חשוב משום שהוא מאפשר לרוכב לעלות בגבעות תלולות ולהאיץ ולהאט בצורה חלקה. למאפיין הזה יש חסרונות. ייתכן שהרוכבים לא יוכלו לנסוע מהר ככל שירצו ללא הפחתה במהירות. באופן דומה, כאשר יורדים במדרון ההילוכים עלולים להיתקע במהירויות נמוכות, דבר שעלול להיות מתסכל במיוחד אם השטח אינו תלול במיוחד.

בלימה. שוב, לאופני סינגל ספיד יש מערכות מתלים מוגבלות מאוד. הם מסתמכים על יכולתו של הרוכב לבלום ולהפעיל לחץ על הדוושות כדי להאט את האופניים. כמו בכל סוג אחר של אופניים, הרוכבים צריכים ללמוד לשלוט באופניים בזמן שהם בולמים ביעילות. זה חיוני כדי להימנע מחליקה וכדי למנוע את התהפכות האופניים.

דוושה יעילות. לאופניים חד-מהירויים אין יתרון להאצת הדוושה. כדי להפחית את כמות הציד במעלה ובמורד הגבעות, הרוכבים צריכים ללמוד כיצד לדווש בצורה הטובה ביותר. למשל, הגלגל הקדמי תמיד חייב להיות במגע עם הדוושה במהלך שבץ הדוושה. הדבר יאפשר לרוכבים להפעיל יותר לחץ על הדוושה ולהפחית את כמות האנרגיה הדרושה לביצוע אותה שבץ דוושה.

לאופניים סינגל ספיד יש חסרונות שהרוכבים צריכים לשקול לפני שהם רוכשים אחד. הם כוללים מחסור בעיצובים קונבנציונליים המספקים הגנה לאופניים. בנוסף, הם מגבילים את השימוש ברכיבים יוקרתיים שאינם חיוניים לנסיעה מלאה. עם זאת, ישנם כמה יתרונות המרכיבים את החסרונות של האופניים הבודדים. אלה כוללים עלויות גבוהות יותר בהשוואה לאופני כביש אחרים. האופניים האלה יקרים, אז למשתמשים אסור לקבל את החסרונות.